RESTAURACIÓ SOCIAL

El servei de Restauració social de LaFACT Gent Gran s’ocupa de l’elaboració diària dels menús de la Residència, el Centre de dia i el Servei d’atenció domiciliària. A més, aquest servei també es dirigeix a particulars de Terrassa i comarca, així com a col·lectius externs de qualsevol població de la província de Barcelona.

“Tots els menús es realitzen amb ingredients de qualitat extra, utilitzant de forma preferent productes de proximitat.”

Des dels seus inicis, l’any 1990, aquest servei és un referent en el sector pel caràcter pioner de les seves tècniques i per la seva àmplia experiència. En total, des d’aquí s’elaboren actualment 1.115 menús diaris i uns 277.089 menús anuals.
Les dietes estan supervisades per nutricionistes diplomats universitaris per tal de garantir una alimentació correcta i adaptada a les necessitats específiques de cada persona o col·lectiu.
L’any 2013 el servei de Restauració social ha incorporat un nou espai de producció des del que s’ha posat en marxa una nova línia de servei totalment revolucionària: el menjar de textura modificada.

residència terrassa

A QUI ENS DIRIGIM

El servei de Restauració social LaFACT Gent Gran té dos tipus de destinataris: particulars i col·lectivitats.

Des de l’any 1990 el servei de Restauració social LaFACT Gent Gran ofereix a persones grans o persones de qualsevol edat amb algun tipus de dependència temporal o permanent, el servei de menjar a domicili.
Actualment es beneficien d’aquest servei totes les persones ateses al servei d’Atenció domiciliària LaFACT Gent Gran, i també qualsevol particular de la ciutat de Terrassa i rodalies que ho sol·liciti.
A més, som centre col·laborador de l’administració local (ajuntaments), de manera que també som els responsables dels serveis de menjar a domicili que ofereixen a particulars els ajuntaments de Terrassa, Vilanova i la Geltrú i Manresa.

COM FUNCIONEM?

• Un o dos dies a la setmana el servei de repartiment en transport frigorífic s’encarrega d’entregar a domicili els menús per a tota la setmana, en l’hora que s’hagi pactat prèviament.
  • El menjar s’entrega preparat, conservat al buit en línia freda amb un mes de caducitat per endavant.
  • El beneficiari del servei només ha d’escalfar el plat al microones (en cas de no disposar-ne, se subministra un microones en dipòsit).
  • Tota la dieta està personalitzada tenint en compte no només les necessitats de la persona, sinó també els seus gustos i predileccions, destacant del nostre servei l’alta rotació dels menús.
  • Tots els menús s’elaboren amb els sabors de sempre, segons la cuina tradicional catalana i mediterrània, amb productes de proximitat i de temporada. Durant l’any hi ha un cicle de menús d’hivern, un de primavera, un de tardor i un d’estiu, i cada estació disposa d’una oferta de 6 setmanes de menús diferenciats.

“Si la persona i la seva família ho desitgen, el servei també inclou custòdia de claus. En aquests casos quan s’entrega el menjar, la persona no ha d’anar a obrir la porta: el repartidor accedeix al domicili, s’ocupa de col·locar el menjar al frigorífic i de retirar, si fos necessari, el menjar caducat.”

L’any 1997 el Servei de Restauració Social de La Llar va crear el servei de menjars a domicili per a col·lectivitats externes, amb la tecnologia de cocció i conservació al buit, i repartiment en cadena freda.

A QUINS COL·LECTIUS ENS DIRIGIM?

• Residències de gent gran
  • Hospitals i clíniques
  • Centres de dia
  • Centres de treball amb discapacitats

• Centres d’educació especial
  • Centres de treball
  • Etc.

El Servei de Restauració Social disposa d’una gran especialització i coneixement de les necessitats dietètiques i alimentàries de col·lectius especials, així com del col·lectiu de les persones grans (dieta basal, hiposòdica, hipoprotèica, hiperprotèica, per a la colesterolèmia, etc.).

“Els menús s’elaboren amb diferents tipus de textura (normal, tova per a fàcil mastificació, textura modificada per a fàcil deglució), segons les necessitats de cada col·lectiu.”

MENJAR DE TEXTURA MODIFICADA (R+D)

L’any 2013 el servei de Restauració social LaFACT Gent Gran torna a demostrar el seu caràcter pioner amb la creació d’un nou espai de producció des d’on, mitjançant un conveni de col·laboració amb la Divisió de Restauració del Grup ISS, s’investiga i aconsegueix un producte revolucionari:

ELS PLATS TRADICIONALS AMB TEXTURA MODIFICADA.

iss-llar restauració social residència terrassa centre de dia gent gran

Amb la col·laboració d’ISS Facility Services

Més informació

Es tracta d’una nova generació de triturats que permet oferir a les persones que necessiten seguir una dieta d’aquest tipus, plats molt més sofisticats, rics i saborosos que els dels triturats clàssics (normalment consistents en carn, peix o ous amb verdura trinxada).

D’aquesta gamma de plats, anomenada “T-Gusta”, en disposem ja de 14 varietats, i continuem investigant per ampliar-la i adaptar-la a noves necessitats. En la recerca i desenvolupament, que es porta a terme amb l’ajut d’experts en Nutrició i Dietètica, i en Cuina innovadora de ISS, totes les receptes passen per un procés de control de la qualitat higiènica-sanitària, assegurament del contingut nutricional, i una cata que en garantitza el resultat organolèptic.
El menjar de textura modificada permet que persones que no poden mastegar o deglutir correctament, puguin gaudir de plats tan apetitosos com una paella marinera, un suquet de rap, o un pollastre a l’ast amb patates xips.
Aquesta nova generació de menjars tenen un procés d’elaboració molt curós i específic, on cada ingredient es cuina per separat respectant els seus temps de cocció i temperatures òptimes, per tal de treure’n el màxim rendiment.
Un cop cuinats tots els productes que formen la recepta es trituren en programes especials, amb els que s’aconsegueix una textura molt més agradable que la dels triturats clàssics.
Totes les receptes són finalment envasades al buit i pasteuritzades per poder conservar i mantenir amb seguretat a la nevera, i des d’aquí s’envien tan a particulars com a col·lectius específics que necessiten aquests tipus d’acabats.

CONTACTE

icona xat residència terrassa gent gran avis

• Restauració Social: Av. Abat Marcet, 78 · 08225 Terrassa
  • Informació: 900 101 867 · Individual (Mª Dolors Villar) 678 811 531  whatsapp-ico · Col·lectivitats 678 811 521  whatsapp-ico· restauraciosocial@lallarfundacio.cat