La Llar rep per tercera vegada consecutiva l’acreditació en qualitat i seguretat de la Joint Comission Internacional

En el marc de l’acte d’entrega dels Premis a la Qualitat en Sanitat, La Llar ha rebut la reconeguda distinció de la Joint Comission Internacional (JCI) que acredita un canvi cultural del centre cap a un treball d’excel·lència en la qualitat assistencial.

L’acreditació, que té una vigència de tres anys, ha estat renovada a La Llar per tercera vegada consecutiva després de demostrar el compliment dels estàndards internacionals de qualitat, seguretat i gestió fixats per aquesta prestigiosa agencia no governamental nord-americana.

Per obtenir aquest reconeixement, un comitè auditor format per experts de diferents països, analitzen el compliment de més de 1.200 paràmetres de qualitat, seguretat i gestió fixats per la JCI. Posteriorment, la Comissió d’Acreditacions (amb seu central a Chicago) avalua l’informe i envien el corresponent veredicte.

El certificat, vàlid fins al gener del 2018, va ser recollit el passat 13 de gener per Josep Datzira, director tècnic de La Llar, en el marc de l’entrega dels Premis a la Qualitat en Sanitat celebrats al Palau de la Música Catalana. Aquest acte anual està organitzat per la Fundació Avedis Donabedian i va ser presidit pel Conseller de Salut de la Generalitat, Boi Ruiz.

Amb aquesta acreditació, es posa de manifest el ferm compromís de La Llar de potenciar la millora contínua dels processos i dels resultats vinculats amb l’atenció al pacient. D’aquí a tres anys, La Llar haurà de tornar a fer un nou procés d’avaluació per a la seva renovació, iniciada per primera vegada l’any 2005 i reacreditada l’any 2009.